Aldrig Vila, Aldrig Ge Upp

Första jobbpass på 2 år

Publicerad 2014-09-05 01:28:19 i Allt mellan himmel och jord,

Nu är det nästan 2 år sedan jag jobbade sist, jag ströjobbade lite under graviditeten men inom restaurang va det 2 år sedan. 

Idag gjorde jag mitt första pass inom restaurang och det var riktigt, riktigt roligt. Hade glömt lite hur kul det va att jobba. Och nu ligger jag här med världens huvudvärk och kan inte sova. Dessutom hungrig som en gnu fast jag åt 23,15 precis innan jag åkte hem. 
(Vågade inte cykla så mamma körde hem mig) 

Det jag har mest att säga är att fy satan vad fet jag är. Känslan av att inte kunna utföra ett ordentligt jobb för att jag inte kommer mellan borden jag har ju klarat de alla andra år och ändå är jag mindre nu än då. Eller så va de bara väääldigt trångt på dem
Borden jag fick (alla smala fina tjejer hade också problem) men som tur va fick jag byta bord med en tjej. Snällt. 

Men de peppade mig otroligt mycket att jag ska fortsätta min resa och får jag fortsätta jobba där kommer jag nog börja rasa i vikt med allt spring. Och jag gillar ju inte riktigt söt saker så de håller jag mig lätt undan. Blev lite cola idag för koffienet och huvudvärken. Eftersom jag inte dricker kaffe. 

Men annars gick de rikrigt bra. Är nöjd över mig själv och över sambon som tog lovelia kanon bra. Lite småjobbig vid läggning men sånt man få räkna med när mamma inte är hemma.

Dessutom är han inte riktigt hundra, snorar och hostar och grejer så vi lär ju märka om de är därför jag har huvudvärk. 

Nu ska jag försöka sova, godnatt 


Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-09-11 22:49:30

Kul att du har börjat små jobba lite😊 Så stolt över dej mitt ❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela